تحولات لبنان و فلسطین

محمدرضا اخباری با کلین‌شیت مقابل ذوب‌آهن به رکورد ۵۷۸ دقیقه بسته نگه داشتنِ دروازه گل‌گهر در این فصل رسید.

ششمین کلین‌شیت متوالی دروازه‌بان گل‌گهر؛ رکورد اخباری به ۵۷۸ دقیقه رسید

گل‌گهر در لیگ بیست و چهارم و با مربیگری مهدی تارتار، از ۷ بازی ۱۲ امتیاز کسب کرده و در رده هفتم جدول لیگ برتر ایستاده است. نکته مهم درباره گل‌گهر، تعداد گل‌های خورده این تیم است که عنوان بهترین خط دفاع لیگ برتر را به شاگردان تارتار اختصاص داده است.

گل‌گهر این فصل تنها یک گل خورده و فقط مقابل ملوان در هفته اول لیگ دروازه این تیم باز شده، آن هم از روی نقطه پنالتی و توسط امید نورافکن. گل‌گهر حتی از پرسپولیس که ۲ بار دروازه‌اش باز شده، آمار دفاعی بهتری را به خود اختصاص داده و از این حیث برترین تیم لیگ برتر محسوب می‌شود.

یکی از علل موفقیت گل‌گهر در ثبت این آمار، حضور محمدرضا اخباری درون دروازه این تیم است. دروازه‌بانی که در نقل و انتقالات تابستانی از پرسپولیس پیشنهاد داشت تا جانشین علیرضا بیرانوند شود اما مهدی تارتار و مدیران گل‌گهر با این انتقال مخالفت کردند. حالا نتیجه این تصمیم را در گل‌گهر می‌بینیم؛ اخباری آمار موفقی را از خود بر جا گذاشته و در طول ۷ بازی اخیر تنها یک گل خورده است.

اخباری از دقیقه ۵۲ بازی با ملوان، تا امروز دروازه‌اش را بسته نگه داشته است. او بعد از دریافت گل برابر ملوان، مقابل استقلال خوزستان، نساجی، مس‌ رفسنجان، هوادار، خیبر و ذوب‌آهن کلین‌شیت کرده و اجازه گلزنی به مهاجمان حریف را نداد. طبق آمار، ۵۷۸ دقیقه از آخرین گلی که اخباری دریافت کرده، می‌گذرد و همین مسأله باعث شده تا او به ادامه این روند و ثبت رکوردی جدید خوشبین باشد.

دروازه‌بان باتجربه گل‌گهر که سابقه بازی برای سایپا و تراکتور را نیز در کارنامه دارد، مورد توجه امیر قلعه‌نویی هم قرار گرفته و احتمالاً در اردوی جدید تیم ملی در لیست نهایی حضور خواهد داشت. ضمن اینکه بازی بعدی گل‌گهر مقابل فولاد و تیم هجومی یحیی گل‌محمدی است. باید ببینیم آیا اخباری می‌تواند دوباره منجی گل‌گهر شود و دروازه‌اش را بسته نگه دارد یا نه؟

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.